Sayfalar

4 Eyl 2017

Şikâyet Enerjisi


Şikâyet Enerjisi

Yaşamımda uzunca bir dönem hiç farkında olmadan şikâyet enerjisi içinde yaşamıştım. Şikâyet edecek bir şeyler mutlaka bulurdum. Bu enerjinin içinde bir kısır döngü içinde olduğum bir zaman dilimi oldu.

Sonra artık o enerjiden özgürleşmem gerektiğini fark ettim. Bu özgürlük alanına geçiş yaparken ikilemde kaldığım bir nokta oldu. Bu durumu görüp susarak yok saymalı mıydım yoksa değişim için eylem de mi olmalıydım?  

Bu sorular kafamda dolaşmaya başlamıştı. Meleklerle çalışma yaparken kendimi fark ettiğimde eyvah yine şikâyete başladım dedim. Başmelek Ariel “şu an DÖF açtığını düşün şikâyet ettiğini değil” dedi. Bununla Başmelek Ariel’in bana söylemek istediğini sizlere açıklayayım. Daha önce ISO çalışmaları yaptığımda herhangi bir uygunsuzluk tespit edilmesi durumunda doldurduğumuz Düzenleyici Önleyici Faaliyet formları vardı. Bir durumu dile getirme her zaman aslında şikâyet enerjisi taşımıyordu. 

Şikâyet enerjisi, sorumluluğu başkasına ya da sisteme atarak yapılan çözüm üretmek amaçlı olmayan sadece haklı görülmek adına yapılan anlatımlarda bulunuyor. 

Yaşanılan durumu çözmek adına bir sorunu başkasına anlatmak aslında olanı düzeltmek ya da hiç olumsuz bir durum gerçekleşmeden olayı önlemek için yapılan eylem olmuştur.  

Bu tarz niyette sorun odağından çözüm odağına geçilmiş olur. 

04.09.2017 

  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder